dimecres, 27 d’agost de 2008

Estat de comptes: UN GERRO D’AIGUA FREDA

(Publicat a la revista Som-hi del mes d'agost de 2008)

En el transcurs d’una roda de premsa, el nou Govern municipal va presentar a la població la situació actual en què és troben les finances del municipi. Llegint els medis de comunicació escrit, van poder veure diferents interpretacions d’uns números que l’hora de veritat eren els mateixos per tots, però cadascú d’ells (els medis) van posar l’accent a un o altre motiu del per què de les comptes presentades. La realitat, però, nomes és una: Les butxaques dels ciutadans per tirar endavant una gestió com cal, estan ben buides, i aquesta realitat ens diu que de les despeses previstes per tot l’any, és a dir per dotze mesos, ara només hi queda un tretze (13 %) per cent., i això dibuixis com ho dibuixis és sinònim de malaltia econòmica, que, segurament, es veurà agreujada per una situació de crisi generalitzada de la què Torredembarra no quedarà exclosa, de cara l’any vinent.

Se’ns ha volgut fer arribar diferents missatges: per un cantó se’ns diu que tot es deu a la manca de llicencies d’obres per la crisis de la construcció, què si bé es un factor important, no ha estat, ni molt menys, el més determinant; per un altre, ens han dit que l’actual Equip de Govern, per solventar una situació tan fotuda, proposa rebaixar els sous als treballadors de l’Ajuntament, quan en realitat va estar negat, de forma clara i contundent, pel mateix Alcalde Daniel Masagué, a la mateixa roda de premsa. I per últim, ens han dit que si no hi ha diners es degut a que s’han fet moltes coses per la ciutat, el que entra en contradicció amb el descontent generalitzat entre la ciutadania per la manca de serveis i la deixadesa què existeix en qüestions elementals pel benestar i la qualitat de vida dels que vivim a La Torre.

També, i per acabar, se’ns ha volgut vendre, curiosament per part del partit que fins ara tenia la responsabilitat de governar mirant pel bé del ciutadà, que el pressupost era molt baix per les necessitats actuals d’una ciutat com la nostra. Sí partim d’aquesta base, que no discutim i a lo millor es encertada, la conclusió que podem tots arribar és què el fet que Regidories tan importants com Comerç, Promoció Econòmica, Urbanisme, Esports, Medi Ambient i Cultura, s’hagin polit (i perdonin l’expressió) més del noranta per cent (90%) i algunes fins i tot el cent per cent (100%) del seu pressupost pel 2008 nomes en set mesos, tant sols ho podem definir-ho com Mala Gestió.

Mala gestió pel fet què els anterior governants tenien que preveure (i més encara si ens argumenten que el pressupost era baix) què l’any té dotze mesos i què les necessitats d’una població no s’aturen al mes de juliol sinó al desembre. Mala gestió, per un altre banda, pel desconcert que suposa anar movent diners d’una partida cap una altra per tal d’anar tapant forats ocasionats per una previsió deficient, què a la llarga comporta lligà de peus i mans qualsevol iniciativa que pugui sorgir en alguna d’aquestes o altres àrees del Consistori.

Una mala gestió que pot quedar exemplificat en el següent cas: un camió al servei de la Brigada Municipal va quedar aturat per una avaria. Durant el període de tres mesos el va substituir un camió llogat a una empresa de Vinaros (?!) que tenia el cost de mil cent euros (1.100 €) mensuals, es dir una despesa de tres mil tres-cents euros (3.300 €). El nou Govern, un pic va ser coneixedor d’aquest fet i desprès de localitzar el camió avariat, el va portar a reparar. El cost de la reparació va ser de menys de cinc cents euros (500 €). Aquest tràmit (administratiu, pressupostari i la reparació) ve trigar set (7) dies. Ara la Brigada ja té el seu camió i el contracta amb l’empresa llogatera de Vinaros ha quedat rescindit.

Sigui com sigui, els números presentats son un gerro d’aigua freda per la ciutat, que ara haurà de fer malabarismes per tal de tirar endavant, no ja els projectes que és puguin tenir, sinó el dia a dia que tant important és pel bé de tots.

L’Agrupació

1 comentari:

El fantasma del castillo ha dit...

Querido jordi...¿No hay empresas, de alquiler de vehiculos, en Tarragona, Reus o el Vendrell??....que raro es esto; En cualquier caso, pienso, que hara falta, algo mas que imaginacion para terminar el año. Cuatro meses no son nada y es demasiado, cuando no hay un euro. Ahora entiendo muchas cosas...como lo del sofa de la guarderia...¡Manda huevos!; El nuevo equipo de gobierno, tendra que hacer un desnudo multiple de todos los concejales y vender los calendarios..Haber?...10.000 calendarios a cinco euros= 50.000 €uritos, ¡ COÑO!... con ocho millones largos, de las antiguas pesetas, paso yo dos años, sin dar golpe. besitos pobres