dijous, 13 de novembre de 2008

Una bona notícia

La Policia Local de Torredembarra ha posat en marxa aquest mes de novembre la nova Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) amb l'objectiu de donar la màxima atenció possible als veïns i visitants del municipi, amb qualitat de servei i atenció personalitzada i especialitzada, tal com ha explicat el regidor de Governació, José Oviedo, que també ha destacat que aquest servei es coordina amb els Mossos d'Esquadra. Cal tenir en compte que amb el desplegament dels Mossos, a Torredembarra s'ha tancat l'oficina de denúncies del quarter de la Guàrdia Civil i per aquest motiu ha calgut reforçar i millorar el servei d'atenció de la Policia Local.

Aquesta nova oficina està formada per un caporal i tres agents especialitzats i restarà operativa les 24 h, si bé l'atenció directa serà des de les 9 h fins a les 21 h, de dilluns a divendres, i de 9 h a 13 h i 17 h a 20 h, els dissabtes. Les principals funcions són:

Atenció, moderació per a la resolució de queixes veïnals.
Realització de diligències judicials, denúncies de qualsevol fet delictiu.
Creació de la Unitat d'Atenció a la Víctima (dones, menors, etc.).
Gestió dels llibres de registres (identificacions, atestats, objectes perduts, etc.).
Interlocució amb l'OAC dels Mossos d'Esquadra, Partit Judicial, Serveis Socials i altres.
Realització d'informes tècnics sobre els accidents de trànsit.
El regidor José Oviedo ha destacat la funcionalitat d'aquesta oficina en el tracte més acurat i personalitzat per als ciutadans que requereixen dels serveis de la Policia Local, molt especialment en el moment de presentar qualsevol denúncia. També es disposa d'un vehicle per desplaçar-se quan sigui necessària la recollida in situ de la denúncia o el requeriment veïnal, atenent al Pla de Proximitat que està instaurant la Policia Local per poder apropar-se a les necessitats dels ciutadans descentralitzant els serveis.

Dins de la nova OAC, el regidor de Governació ha destacat la creació de la Unitat d'Atenció a la Víctima que dedicarà una especial atenció a persones que hagin estat víctimes de la violència domèstica, d'un fet delictiu o que hagin sofert lesions causades per accidents o fets fortuïts.

Els quatre àmbits principals d'actuació seran:

Violència domèstica.
Persones ferides en accidents, sigui de trànsit o accidents laborals.
Persones víctimes de delictes greus, com violacions, robatoris amb violència o intimidació, etc.
Altres víctimes en sentit ampli (persones amb problemes d'inseguretat concreta, persones desplaçades, persones grans, etc.).
Les intervencions bàsiques amb les víctimes de violència domèstica seran:

Assessorament previ a la denúncia. Informació sobre els tràmits a seguir, sobre què suposa l'ordre de prohibició d'apropament, sobre si cal o no presentar denúncia, assessorament en els dubtes sobre qüestions pràctiques, etc.
Acompanyament i assessorament en la presentació de la denúncia.
Coordinació dels acompanyaments al jutjat en els judicis, si s'escau.
Assessorament posterior al judici.
Derivació a altres serveis: Servei d'atenció psicològica a dones maltractades, Serveis Socials, etc.
Seguiment informàtic cas per cas, comprovació de la vigència de l'ordre de prohibició d'apropament.
Assessorament en els tràmits a seguir, noves consultes en els problemes derivats de la nova situació, etc.
Altres intervencions d'aquest servei aniran encaminades en els supòsits de menors, seguiment de persones grans, intents de suïcidi, persones conflictives, sobredosi, persones en estat etílic, persones sense sostre, determinant-se en cada cas l'actuació a realitzar.

En aquest àmbit, es treballarà en coordinació amb Serveis Socials, agilitant l'arribada d'informació, fent seguiment dels casos detectats i efectuant reunions conjuntes amb la víctima i Serveis Socials en casos greus, a la recerca de solucions conjuntes als problemes plantejats.

Amb aquesta iniciativa, el regidor José Oviedo ha comentat que es pretén oferir als ciutadans un millor servei, d'una forma més propera i eficaç, però tenint en compte que ara es dóna el primer pas d'un procés que tindrà una implantació de llarg recorregut.


(de la pàgina web de l'Ajuntament)

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Interesante la publicación en el BOP de Tarragona del día 12 de noviembre en su pagina 81, sobre una notificación.

Anònim ha dit...

Moltes feines per tan poca gent.

Anònim ha dit...

El tema del BOP parece que no interesa en este blog. Porqué será???

Salut,

Anònim ha dit...

serà per què no interessa a ningú. Només a tu..anonim ilustrat

Anònim ha dit...

A este anonimo solo les interesa joder al Jordi.

Endavant a l'agrupacio que sois los unicos que trabajais en el ayuntamiento

Anònim ha dit...

Aixo no te interessa a tu, perque tu i tens interesos?????

Anònim ha dit...

Ets mol graciòs. Llàtima que et manqui valor per no signar amb el teu nom, d'aquesta manera potser sabrem els teus interessos.

Jordi, tu ni cas que aquest es n element digne de museu antropològic

jordi solé ha dit...

A l'ultim anònim: tranquil company que jo no li faig gens de cas.